Wedstrijdverslag Hulsberg 2 - VV Maastricht West 2 2-4

Mesweg 18
6336VT
HULSBERG

Na een prima voorbereiding, waarbij de hoofdtrainer zich tussendoor nog mentaal voorbereidde in Volendam en Zeeland waren we er klaar voor: de voetbalcompetitie.
Helaas moest Ralf zich afmelden met een enkelblessure, opgelopen tijdens een darttoernooi. Hoe krijgt ie het voor mekaar!
Maar de selectie is breed genoeg om dit op te vangen dus gingen we, met een mooie route door het Limburgs heuvelland naar Hulsberg.
Jammer genoeg konden niet alle fans mee maar werd er bij de eigen vereniging gezorgd voor een groot scherm zodat iedereen de toppers kon volgen.
voetbalfans.jpg

Na een duidelijke uitleg van Im hoe we de tegenstander zouden aanpakken (fijn dat iedereen dit begreep!) begonnen we aan de warming up en niet veel later aan de wedstrijd.
voetbaltactiek.jpg

En we begonnen prima. Het balletje ging rustig rond en de tegenstander bevond zich geheel op eigen helft. Het duurde dan ook niet lang of het eerste doelpunt viel te noteren.
Na een crosspass van Lorenzo kwam de bal terecht bij Raimon aan de linkerkant. Hij kapte naar binnen en krulde de bal fantastisch in de kruising: 0-1.
Daar bleef het niet bij. Een prima pass van wederom James kwam bij Raimon terecht. Die tikte de bal breed en Lorenzo stond op de juiste plaats om de bal binnen te tikken; 0-2.
We spreken over de 20e minuut.
Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen, maar vanaf dit punt werden we wat slordiger en dacht de tegenstander dat er wat te halen viel. En erg genoeg was dat ook zo, maar niet door hun. Na moeizame communicatie, lees slechte communicatie, lees geen communicatie, dacht Pim de bal weg te koppen maar stond het doel op de verkeerde plek en dus was daar ineens de Anschlusstreffer 1-2. Het was even zoeken na die tegengoal zonder dat de tegenstander gevaarlijk was.
Langzamerhand namen we het heft weer in eigen handen zonder goed te voetballen en werd de bal diep gespeeld op Lorenzo. Hij werd wat naar buitengedrongen maar met een schitterende boogbal over de keeper (als hij zich erbij door de lucht had gegooid was het een Ibrahimovicje) zette hij de stand op 1-3 en dat gaf de bekende lucht.
De mooiste aanval kwam niet veel later. Over vele schijven lieten we het balletje gaan en na een prima voorzet van Pim tikte James de bal helaas tegen de keeper.
Tijdens de rust konden we het een en ander proberen recht te zetten want voetballend zaten we onder ons niveau, zonder dat we in de problemen kwamen.
De tweede helft was niet goed. De tegenstander bleef heel verdedigend spelen (logisch met een 3-1 achterstand!!!) en wij speelden te snel de lange bal i.p.v. de bal lekker rond te laten gaan.
Na een paar kansen aan onze kant werd Lorenzo in de spits aangespeeld. Die gaf de bal prima mee aan Frank en laatstgenoemde tikte de bal in de korte hoek; 1-4.
Het was wachten op meer maar zoals vaker viel het doelpunt aan de andere kant en zeker de wijze waarop is iets om grijze haren van te krijgen. Niet goed ingrijpen, niet communiceren en dus 2-4.
Na nog wat scheidsrechtelijke dwalingen in de laatste minuten bleef het echter bij deze stand en dus was de overwinning een feit.
Jammer dat vlak voor tijd Joey uit moest vallen met een vervelende knieblessure. We hopen dat hij er weer snel bij is.
De eerste punten zijn binnen en dat is een goed begin van een seizoen.

Komende week weer hard trainen, leren van de dingen die nog niet goed gingen en dan wacht komende zondag Walram 2.