Ook zonder de Walthouwertjes lukt het.

Heer 2 (zon)

Assist: James Leirer
Assist: Koen Hermans
Harun Surjandi (intikker)
Assist: Ralf Mullers
Ralf Mullers (intikker)
... (schot)
Bryan Franssen (vrije trap)
Shen Willems (schot)

13 november 2022 10:30

J.J.H.J. Willems

Sportpark Erka Parket

Zondag 13 november 2022

Heer 2  -  VV Maastricht West 2    1-7

Op de eerste plaats wil ik vanachter mijn laptop de hartelijke groeten doen aan Jo Oosterbosch, die blijkbaar alle verslagen leest. Fijn dat ik Jo kan voorzien van een goede dagbesteding. Jo, veer zien us!
Daarnaast moesten we vandaag aantreden zonder de broertjes Walthouwer, die hun heil hadden gezocht op Anfield.
stadion_liverpool.jpeg

Inzoemende met een stiekeme camera, kunnen jullie, mits je goed kijkt, het duo zien zitten achter de vlag bij het jaartal 1984.
fans_liverpool.jpg
Vandaag was Heer de tegenstander en met -1 punt, moet je ze toch niet onderschatten.
Je weet vaak bij 2e teams nooit wat je aantreft.
Dus vanaf minuut 1 er vol bovenop en 100% concentratie. En het begin was er ook. Na 4 minuten werd een prima voorgegeven corner van James ingekopt door onze lange kopsterke middenvelder Harun 0-1. In het vervolg waren we onrustig in de passing zonder dat Heer echt gevaarlijk werd. Echter moest het verschil vóór rust gemaakt worden omdat je anders van die onnodige rare wedstrijden krijgt.
Zo geschiedde. Koen kreeg de bal op links in de 30e minuut en gaf een afgemeten voorzet af op Lorenzo die prima raak kopte; 0-2. En we gingen door al werd dat helaas niet beloond met een doelpunt. Ralf gaf een prima crosspass op Lorenzo en deze nam de bal vol op de volley. Helaas zat de lat in de weg. Wonderbaarlijk dat de lat erop bleef liggen want de bal van Lorenzo was snoeihard.
Op slag van rust nam Bryan een prima corner bij de 2e paal. Ralf legde de bal terug vanaf de achterlijn en Harun tikte de 0-3 binnen en eigenlijk was daarmee de wedstrijd gespeeld. Het was ook direct rust en wat zeg je dan in de kleedkamer?
Inderdaad: “pak uuch eve gèt thee mannen en gaank röstig zitte”. Er worden wat zaken doorgenomen die beter moesten en we zouden de 2e helft zo doorgaan. Geen gekke dingen maar blijven voetballen.
Onder een stralende zon werd afgetrapt voor de 2e helft en ook onze supporters genoten van dit geweldige zonfestijn, maar zeker ook van het 2e.
Helaas, wegens privacy redenen, mocht Raoul Quaden, wiens naam wij niet zullen vermelden, niet op de foto.
20221113_121710.jpg
Vlak na rust kreeg Ralf een grote kans op de 0-4 maar al liggende schoot hij de bal over.
Niet veel later stond de 0-4 wel op het scorebord. Rond de 55e minuut schoot Harun op doel en Lorenzo was er snel bij toen de keeper de bal los liet.
En we gingen door zoals afgesproken. Harun ging door over rechts en zijn voorzet belandde bij Ralf die de 0-5 binnen schoot in de 62e minuut.
Wat vervolgens gebeurt is logisch maar niet goed en dus werd de passing slordig, lipene we wat minder en scoorde Heer de 1-5. Daar bleef het ook bij want wij pakten de draad weer goed op en gingen op zoek naar meer treffers. Die kwamen er ook maar de vlagger van Heer, die dacht dat hij bij Maastricht Aachen Airport stond dacht daar anders over en vlagde zo ongeveer 4 terechte doelpunten af.  We konden er de humor wel van inzien, maar dat zou hij waarschijnlijk ook gedaan hebben bij een 0-0 stand.
In de 65e minuut kreeg Harun het weer op zijn heupen en na een prima actie belandde zijn schot op de paal. Shen, net in gevallen, dacht in de 68e minuut hetzelfde te doen maar zijn schot ging net naast.
U merkt al gedurende mijn verslag; het vizier werd wat minder scherp tot de 82e minuut.
Een vrije trap van Bryan ging in de korte hoek binnen en is het gezegde van, ‘’hij stond erbij en hij keek ernaar”, helemaal waar. En “hij” is natuurlijk de keeper van Heer.
Vlak voor tijd beloonde Shen zichzelf met een goede invalbeurt en noteerde hij de 1-7 eindstand.
Waarna onze Im meteen een schotel liet aanrukken, zijn dag al niet meer stuk kon met de koppositie van Feyenoord en de eindstanden van andere teams ons gunstig gestemd waren en wij nu trotse koploper zijn in de 2e klasse.
Nog 4 wedstrijden te gaan, waarbij er een paar moeilijke tussen zitten, en dan is bekend wie er naar de winnaarspoule gaan en wie niet.
We moeten gewoon zo doorgaan zoals we nu bezig zijn. Een prima groep met veel lol en plezier en veel voetbal kwaliteiten waarvan ik vind dat het beste er nog uit moet komen.
Goed blijven trainen mannen, het plezier met elkaar vasthouden en dan gaan we heel ver komen dit seizoen.