Verdiende overwinning.

Zondag 16 oktober 2022

VV Maastricht West 2  -  VV Spaubeek 2     3-0

kantine_maastricht_west.jpg

9.15u moesten de mannen vandaag aanwezig zijn. Het was nog vroeg, de zitplekken vóór de kantine nog leeg, maar het zonnetje scheen.
Samen met het 3e was er voor de mannen en leiding een ontbijt georganiseerd. Gezellig, ontspannen met z’n allen bij elkaar onder een stralende zon. Riny, Jean en Math hadden het prima verzorgd (met dank aan Remco) met broodjes, soep, e teske koffie of thee.
Dit moeten we vaker doen. Wellicht idee geboren voor de thuiswedstrijden.
Komende week even organiseren met de mannen, yeh neet daan??
Zeker als dat dan ook nog twee overwinningen oplevert.
Iech weet neet wat dee Jean in de sop gedoon heet meh de manne woorte mèt de minuut miejer wakker. Neet zegke hè Jean; das geheim!
20221016_094704.jpg     20221016_094642.jpg

20221016_094632.jpg      20221016_094622.jpg

De wedstrijd: hier en daar wat wijzigingen en Jim er bij, die na een lange tijd revalideren minuten mag maken op het 2e. Fijn Jim dat je op de weg terug bent en hopelijk ben je weer snel terug op het 1e waar je het zo goed deed/doet!  Al snel hadden we een veldoverwicht, maar ging het steeds verkeerd bij de laatste bal. Iets meer rust, of zoals Julian het in de rust zo mooi verwoordde, “ veer motte gèt mie geveul in de puu kriege”. Dat moet dan in één van onderstaande voetpunten te vinden zijn maar als ik zie welke plek in de voet in verbinding staat met een deel elders in het lichaam, dan zie ik alleen maar heil in punt 4. Es iech zeen wie deks die motte pisse in de 3e helft????

voetreflex.jpg
Maar goed.
Na 26 minuten kregen we een vrije trap halverwege de helft van Spaubeek.
Bryan gaf de bal scherp voor en Ralf kwam knap voor zijn tegenstander en tikte de bal met rechts binnen. Das normaal het been waar hij alleen maar op staat maar toch; 1-0. En het was verdiend ook. We waren voortdurend op de helft van de tegenstander te vinden, met hier en daar goed voetbal.  Achterin gaven we niks weg (met een prima spelende Frank) en het was eigenlijk wachten op de 2e treffer.
Vlak na de 1-0 werd Julian langs de lijn diep gespeeld. Deze kaatste terug naar Ralf. En één-tweetje met Harun en het schot met links van Ralf ging net over. Een prima aanval waar het voetbal vermogen van ons team duidelijk zichtbaar was. Alleen is het zo jammer dat we ons zelf niet beloonden met meer goals!
Ralf, een goede wedstrijd spelende, ging op rechts langs zijn tegenstander, ook langs een 2e en gaf de bal voor. Helaas iets te hard, waardoor Lorenzo er net niet bij kon om de 2-0 in te tikken. Julian zou zeggen: "Zjus te wieneg geveul in ziene rechterpoet"!
1-0 was de ruststand en dus tijd om de mannen te zeggen dat ze het goed deden, zo door moesten gaan, maar alerter zijn met de kansen die we kregen.
Begin 2e helft waren er even een paar moeilijkere minuten. Niet dat Spaubeek gevaarlijk was maar we gaven als het ware het spel uit handen.
Gelukkig pakten we het spel weer snel op en was Lorenzo ongelukkig in de afwerking. Je zag hem worstelen, zelfs af en toe tegen zichzelf voetballen.
Na een schitterende dieptepass van Dennis kwam de bal op links terecht bij James maar die schoot de bal in het zijnet, waar de lange hoek een betere optie geweest zou zijn. Niet veel later, 60e minuut werd Lorenzo diep gestuurd. Deze gaf de bal breed op Ralf. Controle op de borst en beheerst de bal in de lange hoek tikken; 2-0 en de wedstrijd was beslist. Dat voelde je gewoon.
Het duurde toch nog tot de 88e minuut voordat de 3e treffer kwam. Bryan stuurde Lorenzo diep en jawel, daar was ie; de 3-0.
Nu deed de uitslag een ieder geval recht aan de overwinning. Als we rustiger voor de goal waren geweest was de uitslag hoger geweest.
Dat moet beter en dat kunnen we ook beter.