Heel goed voetbal in de 1e helft beslissend voor de overwinning.

Sportclub Jekerdal 2 (zon)

Assist: Casper Adam
Assist: Ralf Mullers
Casper Adam (afstandschot)
Raimon Crijns (penalty)
... (penalty)
Assist: Shen Willems

27 november 2022 11:30

J.N.M. Esser

Sportpark Jekerdal
Mergelweg 122
6212XK

Zondag 27 november 2022

SC Jekerdal 2 - VV Maastricht West 2   1-6

Fifty shades of grey; zo zag het weer buiten uit. Dus moesten wij er maar voor gaan zorgen dat de supporters langs de kant, wij langs de lijn, het warm kregen en de zon weer zouden gaan zien.
Dat moest dan gaan gebeuren tegen het 2e van Jekerdal en laten we eerlijk zijn: iedereen wil winnen van de nummer 1 en dus moesten we waakzaam zijn, alert, gefocused, scherp, wakker en gooi maar met nog meer van dat soort termen.
Met deze mannen zou dat dan gaan gebeuren en loer ins good nao die snuutskes: dat kin toch neet mis goon?
opstelling_tegen_jekerdal.jpg
Jim Benincasa (bij intimi bekend als Benassi) en Casper Adam vulden ons team aan en hopelijk zijn zij snel weer op het oude niveau na lange blessures, zodat ze weer bij het 1e kunnen floreren.
En we begonnen sterk, heel sterk. De tegenstander werd volledig vastgezet en wij lieten de bal prima rondgaan. Het duurde ook niet lang voordat het eerste doelpunt zou vallen. Na een schitterende aanval over 4-5 schijven kwam de bal, via een fantastische lange pass van Bryan terecht bij Casper. Diens voorzet werd door Lorenzo binnen getikt en de 0-1 was een feit.
En dat was geen toeval want het bekende duo Quaden en Janssen (ook bekend als Duuwoo Ammezaasie) kwam net aangelopen en zij hadden dat al van veraf zien aankomen.
Zoals bekend mogen wij omwille van privacy-redenen geen foto plaatsen van Quaden, terwijl ik toch versteld stond te kijken van het ongeloof in Janssens gezicht bij de 0-1 nadat hij, naar eigen zegge, dit doelpunt had zien aankomen.
pascal_janssen.jpg
De mannen gingen door en de combinaties liepen alsof het niks was. Zo kunnen we dus voetballen!!
Het resulteerde in een grote kans in de 12e minuut van Harun, die waarschijnlijk teveel tijd en ruimte had. De verslaggever heeft nog een derde optie om in de strijd te gooien: was het wellicht het verlate ontbijt van Harun vlak voor de wedstrijd dat in de weg zat?

20221127_102204.jpg

In de 15e minuut was het dan wel weer raak. Ralf trok prima van binnen naar buiten over de vleugel, kreeg de bal perfect op maat van Koen, snelde de zestien binnen en gaf een voorzet op maat op……………………. Lorenzo en dus 0-2.
En het ging maar door en het ging maar door. Was Jekerdal dan zo slecht?
Nee, we speelden gewoon goed en de vraag zou zijn hoe lang we dit gingen volhouden.
In ieder geval nog wel even, want in de 17e minuut zag Casper de keeper te ver voor zijn doel staan en schoot de bal vanaf 25 meter zo het doel in; 0-3. Pracht doelpunt en het publiek genoot, wij genoten, het bestuur zag dat het goed was.
Ondertussen een echt moment van teamspirit. De waterzak stond blijkbaar nog in de kleedkamer en een voetbalkenner weet, dat je zonder waterzak geen wedstrijd kunt spelen ook al weet iedereen dat dat water geen zak helpt!!
Hulde aan Dani P die, op eigen initiatief, de zak is gaan halen. “Veur de jongens”, zei hij nog. Ik kon nog net op tijd mijn tranen binnenhouden.
Nou hoor ik jullie denken; mieljaar wat e laank verslaag en we zijn pas bij de 17e minuut.
Dat klopt want de 2e helft was kloete, maar daarover later weinig. (eigenlijk moet de uitdrukking “meer” zijn maar er was niet “meer”)
In de 25e minuut gaat Lorenzo diep en legt de bal prima breed. Koen had net zoveel tijd en ruimte als Harun en dus deed hij hetzelfde; hij miste. Het had al 0-5 moeten staan na 18 minuten, zo goed speelden we en zoveel kansen creëerden we. Jammer dat we vaker die kansen niet benutten.
Maar de 4e treffer liet niet lang op zich wachten. In de 26e minuut  kwam de bal terecht bij Lorenzo. Die ging er twee voorbij en frutselde in de rebound de bal in het doel; 0-4.
Het was een voetbalvoorstelling. En dat het zelfvertrouwen toenam zagen we terug in een geweldig verdedigende hakbal van Dennis waardoor een aanval van Jekerdal te niet werd gedaan.
Zelfs tackels waren nauwelijks te zien, simpelweg omdat het balletje daarvoor te snel van voet naar voet ging.
Echter werd er wel geteckeld in onze eigen dugout, maar dat werd door de scheidsrechter voor lief genomen.
20221127_115236.jpg
Niet veel later werd Jim gevloerd in het strafschopgebied en meldde Raimon zich bij de bal. Koelbloedig werd de penalty binnen geschoten door hem en dus was het al 0-5.
Jammer dat vlak voor de rust een onnodige overtreding werd gemaakt binnen de zestien waardoor Jekerdal vanaf de 11 meter de ruststand kon bepalen op 1-5.
En dan gebeurt er waar je vaak “bang” voor bent: het ging gemakkelijk, te gemakkelijk en dan moet je nog een tweede helft. Er wordt gezegd waarvoor we moeten waken, wat we moeten blijven doen, er wordt gewisseld en toch zit ergens in de hoofdjes het idee van dat deze wedstrijd gespeeld is en dus krijg je een logische saaie 2e helft.
Wat viel er te gebeuren die 2e helft?
Dani H kwam erin voor Jim.
Dani P kwam erin voor Casper.
James kwam erin voor Koen.
In de 75e minuut kwam Shen erin voor Raimon.
En waar Shen in die korte tijd nog 2x had kunnen/moeten scoren gaf hij een geweldige pass in de 89e minuut op Lorenzo die de bal prima binnen schoot; 1-6.

Wat kun je erover zeggen?
Heel veel, maar feit is wel dat we nog geen wedstrijd hebben verloren, we tot nu toe terecht bovenaan staan (7x winst, 2x gelijk). Daar mag je mee thuis komen.
De sfeer in het team is goed en ja; hier en daar kan/moet het nog beter.
Maar dat weten de mannen maar al te goed en nemen we komende week mee naar het sleutelduel in de poule a.s. zondag tegen een zeer goede tegenstander; Haslou 2.