Jammer einde van een mooi seizoen

Spaubeek 2 (zon)

Jason Ogun (kopbal)
Jason Ogun (kopbal)
Shen Willems (intikker)
Assist: Ralf Mullers
Shen Willems (intikker)
Assist: Ralf Mullers

29 mei 2023 11:00

J.N.M. Esser

Sportpark West
Negenputruwe 5

Zondag 29 mei 2023

VV Maastricht West 2 – VV Spaubeek   2-5

Een rare dag. De competitie is al gespeeld, niet getraind, de tegenstander die een week eerder de wedstrijd laat verzetten waardoor wij nu zelf in de problemen komen. Ik bedoel:
Raimon, Dennis, en Erik in Rodos, Lorenzo in Amerika, Bryan in Sevilla, James in Snowworld, Julian en Dani P geblesseerd, Dirk moest werken.
Van sommigen hebben we recente foto’s weten te bemachtigen.
670-x-300-Voeten-in-het-zand.jpg
Van links naar rechts: Dennis, Erik en Raimon, waarbij ook duidelijk is dat Raimon zijn voeten prima verzorgd:

voeten-het-zand-102954025.jpg

Waarom we onderstaande foto krijgen doorgestuurd is niet geheel duidelijk?                                                                                                  Waarschijnlijk wilden ze laten zien dat de lucht niet geheel blauw gekleurd is op Rodos!

dame_op_strand.jpg
De reservebank zat er echter fit bij:

Pim_dugout.jpeg
en dus zag onze coach er relaxed uit en had hij weinig zorgen aan zijn hoofd.

moeilijk_kijkende_Im_echt_2.jpg
Een fantasie opstelling en “aon de geng”.

Met deze mannen zouden we aantreden tegen Spaubeek:
opstelling_thuis_tegen_Spaubeek.jpg
En voor mij niet alleen het laatste wedstrijdverslag van dit seizoen, maar überhaupt mijn laatste activiteit. Na lang op het voetbalveld te hebben gestaan is het goed geweest. Je weet nooit wat de toekomst biedt, maar voor nu is het finito.
De wedstrijd dan maar.
Na 8 minuten de eerste kans. Een prima dieptepass van Frank op Shen die helaas wat te wild afrondde voor het doel. Een subtiel stiftje was hier op zijn plaats geweest.
Niet veel later dan toch de 1-0. Een prima voorzet van Morad werd door (je raadt het al) niemand minder dan Jason ingekopt. Dat kan ook niet anders want deze twee zijn onafscheidelijk. Op de gekste plekken kom je ze samen tegen, in heel Maastricht overigens.
Als er 1000 elektrische fietsen klaarstonden en één tandem, zouden zij voor de tandem kiezen. Het is net als peper en zout, Peppi en Kokki souvlaki met tzaziki en ga zo maar door.
Een minuut legde Jason de bal prima breed op Ralf die de bal recht op de keeper schoot. Het was duidelijk; we wilden meer.
Uit het niets viel aan de andere kant de 1-1. Even niet opletten.
Verder gebeurde er niet veel tot aan de 42e minuut. Roy kwam ver uit zijn doel en uit de kluts kwam de bal terecht bij een Spaubeek speler. De schoot de bal over Roy en dus kon hij niets anders doen dan hands maken en dus was daar de rode kaart. Harun offerde zich op en ging in de goal staan.
De vrije trap belandde op de paal en in de rebound werd de bal van kortbij binnengeschoten via Ralf, die op de lijn stond maar kansloos was. Ruststand 1-2.
En dus met 10 man de 2e helft in en wat je dan vaker ziet is dat de 10 man niet slechter gaan voetballen. Zo ook nu.
En dus was daar al heel snel de gelijkmaker. De corner van Ralf kwam bij de tweede paal terecht en werd prima binnen getikt door Shen en dat bood perspectief.
In de 60e minuut was daar de bijna verdiende voorsprong. Ralf speelde een prima bal om de verdediging heen en Mitchell tikte de bal langs de keeper. Echter kwam hij net te ver aan de buitenkant uit waardoor zijn schoot in het zijnet terecht kwam.
De wedstrijd kabbelde voort en we kregen nog twee grote kansen alleen waren we voorin niet scherp genoeg en reageerden we te laat op prima voorzetten.
Plots een counter van Spaubeek en de spits van hen werd drie meter vóór de zestien neergeduwd. De scheidsrechter, die voor de zoveelste keer in de middencirkel stond, besloot de bal op de stip te leggen tot ieders verbazing.
Roger was zo verbaasd dat hij volgens dezelfde scheidsrechter te fel reageerde en wederom rood gaf. De speler die de overtreding beging kreeg niets. Toch apart!
Kortsluiting bij de scheidsrechter, hetgeen hij na de wedstrijd ook toegaf. Daar hadden we echter nu niks aan. Penalty tegen en met 9 man verder.
Tot grote hilariteit stopte Harun de penalty, echter in diezelfde minuut, na niet goed wegwerken, kregen we toch de 2-3 om de oren.
Dan is het gespeeld, zeker met 9 man. De 2-4 en de 2-5 waren voor de statistieken.
Jammer om zo het seizoen te beëindigen, maar zoals ik laatst hoorde:
“Ut is zoe wie ut is en zoe is ut”.
Een mooi seizoen mannen waarbij we veel plezier hebben gehad, goed hebben gevoetbald en soms ook minder.
Volgend seizoen nieuwe ronden, nieuwe kansen. Veer zien us.

P.S.  Dank aan onze vele supporters en met name dank aan Peter en Math die ons na de wedstrijd sponsorde met de nodige pilsjes. Daank uuch.