1-2 Overwinning na hard werken van onze mannen.

... (schot)
Raimon Crijns (intikker)
Raimon Crijns (kopbal)

2e klasse B (pp)

29 januari 2023 12:00

L.G.G. Linders

Sportpark De Wolfsberg
Gerbergaweg 20
6049EE
HERTEN

Zondag 29 januari 2023

SHH 2 - VV Maastricht West 2    1-2

Een geweldige eerste seizoenshelft, onregelmatig trainen gezien het weer in Nederland en dan mogen we eindelijk gaan beginnen.
Wat zegt ons de nieuwe poule-indeling? In ieder geval iets over 4 tegenstanders in de poule want die zijn we de eerste seizoenshelft al tegengekomen.
Maar SHH 2?
Het enige dat we weten (en dat is wat telt) is wat we zelf kunnen en dat is veel. En dus zouden we met de volgende 16 mannen de strijd aangaan tegen SHH:

Opstelling_tegen_SHH.jpg

De bank was prima gevuld met diverse toppers en ook een aantal mannen van het 3e waren naar Herten gekomen om het 2e aan te moedigen. Wat een betrokkenheid. Klasse mannen.

bank_uit_bij_SHH.jpg
Nadat we inmiddels 30 minuten onderweg waren via de A2 en de A73, werd duidelijk dat we in de buurt van Herten aankwamen.
overstekende_herten.jpg

Het was dus goed uitkijken en dan zie je meteen al hoe je als winterkampioen geïntimideerd wordt alvorens er minuten gespeeld zijn. We waren gewaarschuwd. Na de tactische bespreking van Im gingen de matadoren het veld op en zouden we gaan zien wat het zou gaan geven.
Na 4 minuten een goede aanval over diverse schijven waarbij jammerlijk Lorenzo de bal over schoot.
Ietwat te hoog, gezien ook de schrikachtige reactie van de rondvliegende postduif.
postduif.jpg

Na wederom een aanval van ons werd de bal achterin bij SHH weggeschoten en kwam diep in onze helft terecht bij de linksbuiten van SHH. Prima voorzet en goed afgerond waarbij mag worden vermeld dat die speler wel heel vrij stond rond de 55-meter lijn en dus stond er ineens de score 1-0 op het bord voor SHH. Bij deze goal ging wel het een en ander mis in de organisatie, zoals dat zo mooi heet.
Kop omhoog en verder. Maar er was onrust, veel onrust. Ik herkende op sommige momenten onze mannen niet meer.  En toch kwamen er kansen.
In de 11e minuut kopte Lorenzo een bal net naast na een vrije trap van Bryan.
In de 15 e minuut schoot Bryan een bal vanaf de zestien prima in de hoek maar de redding van de keeper was evengoed.
En zonder goed te voetballen was er toch de druk, maar daar lag ook gevaar. Na onnodig balverlies stoomde SHH naar voren over de rechterkant, prima voorzet maar de spits kreeg het voor elkaar de bal tegen, naar ik meen, dezelfde postduif te schieten. Ik kan me hierbij hebben vergist; was moeilijk te zien van die afstand.
Vlak na deze kans vloog een voorzet van Ralf bijna in het doel. Jammerlijk belandde deze op de lat. Inmiddels heb ik het over de 32e minuut.
Toch hadden we de overhand en voerden we de druk op en dat werd beloond in de 35e minuut. Na een prima corner van Bryan tikte de geheel vrijstaande Raimon de bal prima binnen 1-1.
En we gingen door. Plots liep het balletje van voet naar voet en zagen we even terug waar ons team zo sterk in is; gewoon goed voetballen!
Wederom een corner van Bryan werd binnengetikt door Ralf met zijn buitenkantje links. Jammer genoeg stond de keeper op de goede plek, echter daar staat hij voor.
Nadat we laatste tijd wat sneeuw en regen uit de lucht hebben zien vallen, kwamen er nu corners uit de lucht vallen in een korte periode achter elkaar en wederom was het raak. Na slecht verdedigend kopwerk van SHH, kopte Raimon de bal binnen in de 44e minuut: 1-2.
Tien minuten goed voetballen en de stand was omgebogen en dus gingen we met die voorsprong de rust in.
Im was niet tevreden over het vertoonde spel en dus werd er geanalyseerd door hem  maar ook door het team zelf. De mannen weten verdraaid goed wat niet klopt en hoe het anders moet.
Vol goede moed de 2e helft in maar niet voordat er een “tegeltje” van Im voorbij kwam:
“Wedstrijd speule, hennekes geve, douche en naor hoes”.  Ongelofelijk, wat een wijsheid!
Wat echter niet lukte in de 2e helft waren de veranderingen die we wilden zien. Het liep van geen meter, bij teveel spelers niet en dan wordt het uitvoeren van datgene waar we zo goed in zijn moeilijk. En zelfs dit aanschouwende, kregen we de mooiste kansen op de 1-3.
Valt die, dan loop je verder weg en wordt het 1-4, 1-5. Maar het gebeurde niet en dus rook SHH kansen en voerden de druk op. Als het dat niet lukt met goed voetbal, dan moet er maar keihard geknokt worden en dat hebben de mannen gedaan. Dat is ook de basis geweest waarmee we deze wedstrijd over de streep hebben getrokken.
Ook dat is een verdienste. Voor elkaar blijven werken, allemaal een stapje meer en dan kom je ver. Klasse mannen!
Al was het nog even flink billen knijpen. Eén minuut voor tijd was er een enorme scrimmage voor het doel. De bal was niet meer te zien en waar iemand van SHH dacht de bal in de korte hoek te schieten had onze Roy dat al voorzien en lag hij in die hoek. Gevaar geweken. Wereldredding van uzze Roy en al die helden die zich ervoor hadden gegooid. Die bal mocht niet erin!
Ik kan je zeggen; je kunt beter in het veld staan dan ernaast!
De eerste drie punten zijn binnen en van daaruit kun je verder. Komende week goed trainen en dan wacht volgende week thuis de andere onbekende binnen onze poule RKFC Lindenheuvel-Heidebloem 2.

Noël Mullers