Prima overwinning VV Maastricht West 2

RKFC Lindenheuvel-Heidebloem Comb. 2 (zon)

Pim Arends (schot)
Assist: Ralf Mullers

5 februari 2023 11:00

Sportpark West
Negenputruwe 5

Zondag 5 februari 2023

VV Maastricht West 2 – Lindenheuvel/Heidebloem 2   4-0

Na een goede start vorige week uit bij SHH stond vandaag de 2e wedstrijd op het programma tegen wederom een voor ons onbekende ploeg, Lindenheuvel/Heidebloem.
Helaas wat blessureleed vooraf met Dennis, Raimon en James aan de zijkant, maar de volgende mannen moesten het dan gewoon maar gaan doen:

opstelling_Lindenheuvel.jpg

Voordat Im zijn voetbalvisie kon gaan uitleggen, werd hij geconfronteerd met een ludiek moment in zijn voetbalgeschiedenis. Na een memorabele speech in de rust, vorige week in de kleedkamer bij SHH, werd een fragment daarvan vereeuwigd op een tegeltje.
Briljant moment van de mannen en tekenend voor de sfeer binnen het team.
En Im is dao gruuts op, dat zuuste!

tegeltje_Im.jpg
Wegens klein beeld op de foto hier de tekst: “Wedstrijd speule, hennekes geve, douche en nao hoes”! Geweldig.
Ook qua voorbereiding zit het prima bij de mannen. Niet lang geleden te bespeuren bij Dennis, nu bij Ralf. De mannen voetballen met zo’n grote intensiteit dat om de haverklap de schoenen het begeven. Of is het materiaal niet meer zoals het vroeger was? Of komt het door het kunstgras? Of ligt het aan technische kwaliteiten zoals traptechniek.
U mag het zeggen. In ieder geval: hulde aan de man/vrouw die tape heeft uitgevonden.
topvoetbalschoen_Ralf.jpg

En dan de wedstrijd. Na 5 minuten kreeg Lorenzo de bal goed onder controle op rechts maar schoot de bal voorlangs. Niet veel later kwam de bal bij Harun aan de zestien, maar deze schoot de bal over. Het was duidelijk; we wilden een snelle voorsprong en dus drukten we door. Pim zette prima door met een supersliding, glipte langs een tegenstander maar de bal ging via de keeper net naast. De corner die daaruit volgde werd door iedereen gemist en dus bleef de stand 0-0.
Plots was daar Lindenheuvel met een counter en waar wij de buitenspelval niet open zette, schoot hun spits de bal op de paal. Het zou niet verdiend geweest zijn maar ja. We waren gewaarschuwd.
In de 24e minuut werd Lorenzo prima diep gestuurd over rechts en legde de bal breed op Ralf. Die dacht niet na en lobde de bal knap over de keeper heen en was daar de verdiende 1-0 voorsprong. In die fase hadden we ook de rust om de bal rustig rond te spelen.
Niet veel later kreeg Lorenzo de bal in vrije positie en waar hij rustig had kunnen doorlopen, probeerde hij van afstand de bal over de keeper te lobben. Dat mislukte helaas al had er meer in deze kans gezeten.
Na een paar minuten wederom een mogelijkheid voor onze mannen, maar Harun kreeg de bal niet tegen het bekende netje. Prima redding van de doelman.
En plots was daar weer een speldenprikje van Lindenheuvel waarbij de spits een voorzet knap op zijn schoen pakte. Echter stond Roy op zijn post en pareerde de bal prima.
We bleven echter ons spelletje spelen en na een prima voorzet van de rechterkant van Erik, was het Lorenzo die voor zijn man kwam en de bal direct op zijn rechter pakte, alleen helaas recht op de keeper. Niet veel later zou het wel raak zijn.
Na een ingooi van Harun, kwam de bal terecht bij Ralf. Hij trok naar binnen met de bal, bleef naar binnen trekken (hij was al weer bijna aan de andere kant van het veld) en schoot met zijn linker tegen de lat. Lorenzo was daar als de kippen bij om de terug spattende bal binnen te schieten; 2-0. En dat was lekker zo vlak voor rust.
Helaas Ralf, telt een bal die terugkomt via de lat niet als assist. Daar weet Lorenzo alles van, yeh neet daan?
En dus gingen we comfortabel de rust in. Nadat Im het een en ander in alle rust had kunnen vertellen bleek ook dat bij de reserves serieus verteld werd. Je ziet duidelijk op de foto dat Joey goed moet nadenken op de blijkbaar gemaakte opmerking van onze
“sharp-dressed man” Dennis.
Dennis_Joey.jpg
Het duurde de 2e helft tot de 58e minuut voordat er weer iets opwindends gebeurde. Een voorzet van Ralf aan de rechterkant kwam bij Pim terecht en als die bal gezeten had……..
Pim hing al in de lucht voordat de bal kwam en raakte hem net niet goed genoeg.
Wegens privacy-redenen mogen wij van Pim geen actiefoto’s plaatsen maar het zag er ongeveer zo uit:
omhaal_2.jpg

Wederom een fantastisch moment rondom de 70e minuut. Roy trapte de bal uit en los van het feit dat die bal erg ver kwam, was hij ook erg hoog en dus dacht de verdediger twee keer na voordat hij die op zijn hoofd zou pakken. Echter dook Pim direct achter zijn rug op en schoot de bal tegen de paal.
Het was een slordige fase qua voetbal van beide kanten en toch was het wachten op het derde doelpunt en dat kwam er ook.
Maar niet voordat onze, net weer hersteld van ziekte, Shen, alias “de gespierde zwegel” (tekst vaan uzze bekinde bruudsje), inviel.
Een corner van Bryan werd weggekopt en die afvallende bal werd door Pim prima binnengeschoten. Toch je doelpuntje Pim; klasse man!
Bij een corner voor Lindenheuvel in de 86e minuut werd de bal prima van de lijn gekopt door Frank en kwam de weggeschoten bal terecht bij Ralf. Een zee van ruimte en dus kon hij vrij doorlopen en passen naar Lorenzo. Die tikte de bal rustig langs de keeper en zo stond er de 4-0 eindstand op het scorebord.
Een prima uitslag en een prima begin van de 2e competitiehelft.
Een wedstrijd waarbij iedereen zich prima heeft ingezet, er bij vlagen prima gevoetbald werd.
Volgende week: topper tegen Haslou. Een goede ploeg, net als ons team. En dus zal het net als de vorige wedstrijd tegen hun een spannende pot worden.
Zet het in de agenda; volgende week zondag 12 februari Haslou 2 – Maastricht West 2 om 12.00u in Stein.