Titel uit zicht na onnodige nederlaag.

Haslou 2 (zon)

... (kopbal)
James Leirer (intikker)
... (intikker)

23 april 2023 11:00

L.A. Oberije

Sportpark West
Negenputruwe 5

Zondag 23 april 2023

VV Maastricht West 2 – Haslou 2   1-2

Hoe noem je dat? Vandaag was supersunday, D-day, dag van de dood of de gladiolen, de dag van erop of eronder.
Spaubeek-Lindenheuvel en VV Maastricht-West-Haslou.
Waar het voor de winterstop allemaal meezat, zit het in de 2e seizoenshelft wat minder mee. Lorenzo, Ralf langere tijd geblesseerd geweest, Raimon langere tijd niet geheel fit. We hebben het dan over onze gehele voorhoede. En daarnaast spelers die niet in de vorm zijn zoals we dat van hen gewend zijn.
Iedereen is positief, wil ervoor gaan; daar ligt het niet aan. Maar soms wil dat net niet lukken. Zo ook gisteren.
Drie punten zouden en moesten er gepakt worden, anders zou je kunnen zeggen dat het is afgelopen. Dat gold natuurlijk ook voor de tegenstander.
En dus; 110% inzet en zuinig zijn met de kansen die we elke wedstrijd krijgen.
De eerste minuten waren onrustig van onze kant. Nou hebben we dat altijd wel; de eerste 10 minuten. Volgende wedstrijd aan de scheidsrechter vragen of we die minuten kunnen overslaan.
Na 7 minuten gaf Dani een schitterende pass aan James, die de bal vervolgens prima breed gaf op Lorenzo. Helaas schoot Lorenzo de bal naast, waar het eigenlijk de 1-0 had moeten zijn.  Dat zou een stuk makkelijker voetballen.
Echter, een minuut later aan de andere kant, schoot de spits van Haslou voorlangs.
In de 13e minuut hoorde we plots een hard geluid van twee benen/scheenbeschermers waarbij Pim ongelukkig hard het duel in ging. De tegenstander stond vrij snel op, waar Pim bleef liggen en kermde van de pijn. Met een arts in opleiding en fysiotherapeut in het team werd de ernst al snel duidelijk en moesten we de ambulance bellen. Het duel heeft een half uur stilgelegen. Inmiddels weten we dat Pim een scheenbeenfractuur heeft en 6 weken in het gips moet. Vanachter de laptop en namens het team heel veel beterschap Pim.
Na 35 minuten werd de wedstrijd hervat en dan is het altijd afvragen hoe het team hierop reageert.
In de 21e minuut een schitterende crossbal die door Ralf naast werd gekopt.
Wederom weer een mooie kans die door ons niet werd verzilverd en dan zul je zien dat een nagenoeg zelfde crossbal aan de andere kant wel wordt binnengekopt; 0-1.
En lopen we weer achter de feiten aan. Maar de mannen lieten zich niet uit het veld slaan en net als tegen Lindenheuvel werden de mouwen opgestroopt en werd de tegenstander vastgezet. Een prima dieptepass van Erik kwam terecht bij Lorenzo. Die legt de bal breed en James was daar om de bal binnen te tikken in de 25e minuut. De achterstand was snel gerepareerd. En we gingen door, waarbij duidelijk was dat Haslou het moeilijk had.
41e Minuut: de buitenspelval wordt omzeild, waarbij Raimon schuin voor het doel alleen voor de keeper komt, maar de bal over schiet.
44e Minuut: Raimon maakt zich vrij aan de zestien, ziet zijn schot geblokt en in de rebound schiet Ralf net over.
Net als tegen Lindenheuvel speelden we goed en kregen we kansen maar was daar het rustsignaal; op een verkeerd moment volgens mij.
Ook dat is zoals het is.
Na rust kregen we direct een grote kans. Raimon tikte de bal van kortbij over het doel.
En dat is wel eigenlijk het verhaal van de laatste wedstrijden. Als we de kansen hadden verzilverd die we hebben gekregen (en niet iedere bal kan erin) dan hadden we los gestaan in de poule. Dat is het enige dat we ons zelf kunnen “verwijten”.
Vervolgens gebeurt wat je niet wilt hebben. Er ontstaan veel duels, het wordt steeds meer vechtvoetbal en dan laat ik het hele verhaal omtrent de scheidsrechter maar achterwege.
Voor beide partijen was de man heel wazig, maar in alle eerlijkheid floot hij veel tegen. In de tweede helft was de hij de weg helemaal kwijt en uit onkunde gaat hij dan maar met kaarten strooien. Cruciaal was zijn rol in de 85e minuut, waarbij de keeper de bal oppakt na een terugspeelbal. Waar het een vrije trap had moeten zijn rand zestien voor ons, laat hij tot ieders verbazing doorspelen en scoort Haslou 1-2.
Vervolgens gebeuren er allerlei dingen die niet thuishoren op een voetbalveld, maar waarvan ik bepaalde emoties wel begrijp.
Schrijf ik verdomme toch nog over die man.........
Aan de scheidsrechter heeft het uiteindelijk niet gelegen. Wij hebben het de afgelopen wedstrijden zelf laten liggen en dat is jammer, zuur, heel zuur.
Zo vaak krijg je niet de kans om kampioen te worden bij de senioren en het had er echt ingezeten.
Maar er resten ons nog 3 wedstrijden en dit mooie seizoen gaan we ook op een mooie manier afsluiten.
Vergeet niet; we hebben allemaal ons best gedaan, er staat een positieve leuke groep die ook buiten het veld goed met elkaar omgaan en dat is heel veel waard.
Geeft mij in ieder geval het vertrouwen dat we het seizoen mooi gaan afsluiten, helaas zonder kampioenschap.
Nog 3 wedstrijden mannen en we gaan voor die 9 punten.