Prima overwinning uit bij Scharn.

Scharn 2 (zon)

Jason Ogun (schot)
Assist: James Leirer
Raimon Crijns (intikker)
... (afstandschot)
Shen Willems (afstandschot)
Dennis Walthouwer (vrije trap)

14 mei 2023 11:00

L.P.G. Selbach

Sportpark Scharn
Bemelerweg 92
6226NE

Zondag 15 mei 2023

Scharn 2  - VV Maastricht West 2   1-5

Terwijl de mannen zich waren aan het omkleden, begaven wij, de leiding, ons in de voetbalkantine (of heet het nu clubhuis?) onder het genot van een bakje koffie.
Zo kom je er dan achter dat onze trainer, Im “Arne” Kool de avond ervoor ternauwernood ontsnapt is aan de titel “De gawwe eikel” en dat de VAR hem gered heeft bij
Aston Villa -Tottenham Hutspot, waardoor aankloppen bij de voedselbank niet nodig is en Im financieel uit de zorgen blijft.
By the way: toch is deze trofee niet verkeerd!
gouden_eikel.gif
Later deze dag wordt Ims blind vertrouwen in Feyenoord beloond met een verdiend kampioenschap. Wat een weekend voor hem en dan moet ik nog beginnen met het verslag van onze eigen wedstrijd. Ik zou het bijna vergeten.
Uit tegen Scharn. Een wedstrijd waarbij niks meer op het spel stond, behalve dan dat we het seizoen goed willen afsluiten en dus de wedstrijd willen winnen.
Met de volgende toppers zouden we de strijd aangaan met Scharn:
opstelling_uit_tegen_Scharn.jpg
Het lijkt op het eerste oog verdedigend, maar met opkomende backs, roterende, roulerende, rolerende middenvelders en rechts en linkshalven, die ook functioneren als buitenspelers, is het duidelijk dat de aanval wordt gekozen. Guardiola zou het niet beter hebben kunnen verzinnen.
Met Morad erbij als wellicht toekomstige trainer, mocht hij het laatste woordje doen voordat de kanonnen het veld zouden gaan betreden en klonken de legendarische woorden door de kleedkamer: “Mannen, als we door het poortje heen zijn, dan is het serieus”.
Al snel kregen we kansen in de wedstrijd. Ik noteer de 5e minuut. Bryan legt de bal met het hoofd panklaar neer voor Ralf die de bal helaas tegen de keeper aanschiet. Niet veel later een verkeerde terugspeelbal van een verdediger van Scharn en waar Ralf de bal vrij voor het inkrullen had, vergat hij te krullen en dus ging de bal naast.
Het is duidelijk; we moeten Ralf moeilijke ballen geven want die gaan er altijd in. De op het oog makkelijke kansen blijken moeilijk te zijn.
Es ut mèr neet in ut köpke geit zitte!!
En we gaan door met kansen creëren en…………missen. Harun komt vrij aan de zestien maar schiet iets te gehaast naast het doel.
Er werd wel aardig gevoetbald, dus dat doelpunt moest er wel een keer van komen.
Omdat we doorlopend mochten wisselen hadden we afgesproken dat er in blokken gewisseld zou worden. Morad zou de wissels doen (na hoog overleg) en dat had direct resultaat. Jason stond nog geen minuut in het veld en schoot rand zestien de 0-1 binnen.
Niet veel later kwamen we goed weg door een afstandsschot van 25 meter dat buitenkant paal belandde.
Het was goed om te zien dat het voetbal verder goed verzorgd bleef, ondanks vele wissels.
Vaak geen garantie voor beter voetbal, maar met deze brede selectie blijkt dat dus mogelijk.
En dan hebben we onze toppers Julian en Joey nog niet eens erbij!
De ruststand werd bereikt met een 0-1 voorsprong en zouden we na 10 minuten in de tweede helft weer een batterij wissels toepassen.
Na wat kansjes voor Scharn in de 2e helft pakten wij de draad weer op en na een werkelijk schitterende pass van James, nam Raimon de bal op de borst aan en tikte hem beheerst binnen; 0-2.  We hebben het over de 52e minuut.
Niet veel later weer een prima dieptepass, nu van Dennis, op dezelfde Raimon. Uiterst kalm en beheerst omspeelt hij de keeper en tikt de 0-3 binnen.
Het was wachten op een doelpunt van Lorenzo, sinds kort Morenzo, maar het wil op één of andere manier niet lukken na zijn blessure. Kop op L (M)orenzo, keep the faith; a.s. zondag maak jij er twee. Deze gaat voor een pilsje! Staat genoteerd.
Na een prima combinatie over links, geeft Lorenzo de bal prima voor, echter schiet Shen hem tegen de keeper op. Zou een mooie bekroning van de aanval geweest zijn.
Plots is daar een doelpunt van Scharn. Waar Roy dacht dat hij over zou gaan, daalde de bal in het doel en dus 1-3. Meer zouden we echter niet toestaan al zat de paal Scharn wel in de weg vandaag.
In diezelfde minuut ging Shen door aan de rechterkant en toen kwam zijn moment of fame.
Op het moment dat Shen een bal schiet een kut roept (hij bedoelt: Kwalitatief Uitermate Teleurstellende bal) reageren wij opgelucht aan de kant en dat bewijs wordt direct geleverd. Zijn bal verdwijnt in de lange hoek achter de keeper. Iedereen die denkt dat Shen eigenlijk wilde voorzetten heeft het dus mis. Het is een goed doordachte gespeelde Shen bal die maar voor weinigen is weggelegd en dus was het 1-4.
Inmiddels heb ik de KNVB ingelicht zodat scheidsrechters op de hoogte zijn, mocht Shen zich tijdens de wedstrijd uiten met het memorable woord “kut”. Niet dat zij gaan denken dat Shen het tegen hen heeft gemunt en dus onnodig geel zou ontvangen.
Nog geen minuut geleden kreeg ik schrijven van de KNVB dat dit verzoek is ingewilligd en dat scheidsrechters voortaan rekening houden met Shens uitspattingen.
De wedstrijd was echter nog niet verlopen en wat zal het pilsje Dennis goed hebben gesmaakt. We schrijven de 85e minuut. Vrije trap net buiten de zestien. Dennis legt de bal neer en dan is het de vraag of het hem een pilsje gaat opleveren of dat het hem er eentje kost. Het mocht duidelijk zijn. Dennis liet zich deze kans niet ontnemen en schoot de bal onhoudbaar tegen de touwen; 1-5 en weer een kans groter om bij de AA te eindigen.
Het werd nog lang gezellig bij Maastricht West waarbij weer velen van het 2e bij elkaar zaten om naar het 1 te gaan kijken.
En hoe is het toch mogelijk dat uitgerekend Julian een t-shirt mag ontvangen van niemand minder dan FC Emmen waarvan de hoofdsponsor bij iedereen bekend is.
Julian; veel plezier ermee!!