vv Maastricht West wint eerste wedstrijd Maastricht Champions Trophy

vv Maastricht West
negenputruwe 5
Maastricht

Na een lange periode zonder officiële wedstrijden staat vrijdag 13 augustus dan eindelijk weer een wedstrijd op het programma die ergens om gaat. De Maastricht Champions Trophy gaat van start op ons sportpark, waar onze jongens het opnemen tegen debutant vv Bunde.
Nog vóór de wedstrijd van start gaat, wordt de strijd tussen beide teams duidelijk. Zowel vv Bunde als vv MW blijken aan te treden in witte tenues. Voor de scheidsrechter de reden om de wedstrijd met vertraging te laten beginnen en vv MW in hun warmloopshirts te laten aantreden.

De eerste helft zijn beide teams gelijkwaardig. Balbezit in deze periode is voor vv MW, echter weet vv Bunde met veel fysiek vertoon te voorkomen dat dribbels van o.a. Gian Huijnen, Lorenzo van der Venne en Gabriel Balliu echt gevaarlijk kunnen worden. Dit ingrijpen resulteert dan ook in de eerste kaart van het toernooi voor aanvoerder Ken Schattenberg van vv Bunde, die zijn handen vol heeft aan het drietal voorin.

In de 30e minuut krijgt rechterverdediger Pim Arends een gemakkelijk gegeven gele kaart na vasthouden van de tegenstander aan de zijlijn. In de aanval die hier op volgt komt de eerste echte kans voor de uitploeg, die maar net over de lat heen valt. Een minuut later is het echter wel raak. Aanvaller Dani Timmermans ziet de ruimte in de bovenhoek boven keeper Reno Hameleers en weet met een bekeken lob/schot het net te laten bollen en vv Bunde op een 0-1 voorsprong te brengen.

Na het doelpunt komt iets meer ruimte voor vv MW om gevaarlijk te worden. Een kopbal van aanvoerder Mick Deckers wordt echter van de lijn gehaald en een voorzet van Thomas Adam gaat maar rakelings naast zonder aangeraakt te worden. Echter weet vv Bunde nog vóór rust de voorsprong te verdubbelen. Na een weggekopte bal in onze verdediging weet Rick Smeets in tweede instantie het net te vinden en 0-2 op het scorebord te brengen. Aangeslagen wordt de kleedkamer opgezocht.

De tweede helft gaat een stuk beter van start. Al in de 47e minuut weet Gabriel Balliu de voorzet van Thomas Adam op waarde in te schatten en de bal achter vv Bunde-doelman Stefan den Rooijen te koppen. Een paar minuten later wordt de stand gelijkgetrokken door opnieuw Gabriel Balliu. De voorzet van Gian Huijnen wordt rustig gecontroleerd door de aanvaller en via de handen van de keeper gaat de bal tegen het net. Na de 2-2 volgt een periode van aanvallen, maar de kansen worden niet afgemaakt.

Vlak voor de drinkpauze, die door de scheids wordt ingelast vanwege het warme weer, kan de thuisploeg nogmaals juichen. Een vlotlopende aanval wordt door Gian Huijnen beloond met een doelpunt. De assist komt opnieuw van Thomas Adam. Met een goed gevoel en voorsprong wordt van de drinkpauze genoten.

Een spannend slot volgt, waar vv Bunde onze ploeg weet terug te dringen richting eigen zestienmeter. Tot grote kansen leidt dit niet meer maar de opluchting en vreugde is desondanks groot als de scheidsrechter stipt na 90 minuten fluit voor het einde. De eerste wedstrijd voor de Maastricht Champions Trophy wordt met winst afgesloten. Komende dinsdag staat wedstrijd twee op het programma. Dan gaan onze jongens op bezoek bij Willem I. Aftrap is 19.00.

Basiselftal: Reno Hameleers. Daan Steenland, Jason Gijsen, Thomas Adam, Gabriel Balliu, Mick Deckers, Lorenzo van der Venne, Guy Moers, Gian Huijnen, Pim Arends en Levy Habets
Wissels: Stan Heynen, Isam Fares, Jim Benincasa, Gino van der Heijden en Steven Brokamp