Ook tweede wedstrijd Maastricht Champions Trophy omgezet in winst

Danny Schreurs (intikker)

17 augustus 2021 19:00

Sportpark Willem 1

Op het natgeregende complex van Willem I heeft ons eerste elftal ook hun tweede wedstrijd voor de Maastricht Champions Trophy omgezet in een overwinning. Na negentig minuten stond de teller op 0-4, met drie doelpunten van Danny Schreurs. Het andere doelpunt werd gemaakt door Jim Benincasa.

Waar afgelopen wedstrijd tegen VV Bunde nog een matige eerste helft kende, waren vanavond vanaf de aftrap de aanvallende intenties duidelijk. Hoewel Willem I fel van start ging en al binnen een minuut een mogelijkheid kreeg via aanvoerder Michael Dupont, was het vooral het balbezit van vv MW dat het verschil maakte. Na zes minuten was de eerste echte kans een feit. Een voorzet vanaf rechts werd door Lorenzo van der Venne teruggekopt naar de inlopende Gian Huijnen. De bal belandde echter hoog in het vangnet achter het doel.

In de 18e minuut was het wel raak. Goed verdedigend ingrijpen van Jim Benincasa, gedurende de wedstrijd erg gevaarlijk aan de rechterkant, voorkwam de uitbraak van Willem I en hij wist Gabriel Balliu de diepte in te sturen. 1 op 1 met de verdediger koos hij niet voor eigen succes maar legde breed op Danny Schreurs. Hij twijfelde niet en schoot tegendraads de bal achter doelman Redondo Asselmans tegen het netje.

Dezelfde doelman voorkwam lange tijd een verdubbeling van de score. Zo wist hij bekwaam te redden op een afstandschot van Gian Huijnen en zelfs een van richting veranderde inzet van Lorenzo van der Venne kon hij katachtig redden. Bij een tweede van richting veranderde inzet vlak voor rust was hij echter kansloos. Steven Brokamp (ingevallen voor Gabriel Balliu) stuurde Danny Schreurs de diepte in. Danny twijfelde niet en schoot op doel. Een inglijdende verdedidiger maakt het echter voor de doelman onmogelijk om het schot te keren en de 0-2 was een feit.

In de eerste minuut na rust had het alweer raak kunnen zijn. De bal van opnieuw Danny Schreurs vond helaas de paal op zijn weg. Dit leek voor Willem I echter het teken om nog eens wat feller te gaan voetballen. Steeds meer kleine overtredingen zorgde ervoor dat zij het spel van vv MW wisten te ontregelen. Ook leverde dit nog enkele kansen op. Zo was het een voorzet van Michael Dupont die met veel overtuiging werd ingekopt door Fabrice Ntenomo, echter ging deze net over de lat. Even later moest doelman Ralf Wijns tot twee keer toe ingrijpen toen dezelfde spits vrij voor hem opdook. Het leverde geen doelpunt aan de zijde van Willem I op.

In de 74e minuut maakte Jim Benincasa aan alle twijfel een einde. Een voorzet van Mick Deckers werd behendig door hem achter de doelman getikt, zodat ook hij zijn doelpuntje wist mee te pikken deze avond. Willem I zag in dat de wedstrijd gespeeld was en zakte verder in. In de laatste minuut van de wedstrijd leverde dit nog de derde treffer van Danny Schreurs op. Hij werkte een voorzet van Gino van der Heijden achter de doelman en zette zo de eindstand op 0-4.

Komende zaterdag staat de laatste poulewedstrijd op het programma. Op ons eigen complex komt dan medekoploper Geusselt Sport op bezoek. Een goede reden om te komen kijken! Aftrap is eveneens om 19.00.

Basiselftal: Ralf Wijns, Daan Steenland, Levy Habets, Pim Arends, Gabriel Balliu, Mick Deckers, Danny Schreurs, Guy Moers, Gian Huijnen, Jim Benincasa en Lorenzo van der Venne
Wissels: Stan Heynen, Steven Brokamp, Julian Janssen en Gino van der Heijden

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!