Leerzame avond voor vv Maastricht West; 0-5 verlies tegen Geusselt Sport

vv Maastricht West 1

Geuseltsport Heren 1

Dwayne van Westering (schot)
Rene Bronckers (intikker)
Rene Bronckers (intikker)
Dwayne van Westering (solo)
Patrick Effendi (vrije trap)

21 augustus 2021 19:00

vv Maastricht West
negenputruwe 5
Maastricht

Zaterdagavond heeft ons eerste elftal hun derde poulewedstrijd voor de Maastricht Champions Trophy niet in winst kunnen omzetten. Tweedeklasser en medekoploper in de poule Geusselt Sport was met 0-5 te sterk. Daarmee eindigt vv MW als 2e in de poule en is het wachten tot maandagavond 23-8 of dit genoeg is voor een halve finaleplaats.

In de eerste helft is het eenrichting verkeer richting het doel van Stan Heynen. Het eerste kwartier wordt het doel schoon gehouden maar na 18 minuten kan Dwayne van Westering zijn eerste van de avond maken. Niet goed uitverdedigen zorgt ervoor dat hij alleen voor Stan Heynen verschijnt en hij schuift de bal naast hem door. Even later vindt de kopbal van aanvaller Rene Bronckers de voet van ons keeper waarmee hij op dat moment de 0-2 voorkomt.

Tien minuten later volgt alsnog de 0-2. De eerder al scorende Dwayne van Westering bedient nu Rene Bronckers die de doelman voorbij loopt en de bal binnentikt. Vlak voor rust mist Geusselt Sport nog een grote kans op de 0-3 maar de bal verdwijnt naast het doel. Teleurgesteld wordt de kleedkamer opgezocht waar trainers Danny Tak en Guido Brepoels de ploeg op scherp zet voor de 2e helft.

Het eerste kwartier van de tweede helft komt vv MW verder van het eigen doel te voetballen. Tot grote kansen leidt dit echter niet, noemenswaardig is nog een voorzet van Thomas Adam die zonder aangeraakt te worden naast het doel valt.

In de 63e minuut is alle hoop op een resultaat vervlogen. Dwayne van Westering wordt niet aangepakt en mag vanaf de zijlijn doorlopen richting het doel. Hij ziet Rene Bronckers opnieuw vrij staan voor het doel en hij kan de bal binnen tikken. Een paar minuten later is het Dwayne van Westering zelf die zijn 2e van de avond kan maken. Hij slalomt zichzelf in de zestienmeter voorbij de verdedigers en schuift de bal het doel in.

Vlak voor tijd valt het laatste doelpunt van de avond. Een vrije trap op randje zestien is een prooi voor invaller Patrick Effendi, die de bal in het doel krult. Daarmee komt een moeilijke maar leerzame wedstrijd tot zijn einde. Na twee gewonnen wedstrijden eindigt vv MW op een 2e plaats in de poule achter Geusselt Sport, welke geplaatst zijn voor de halve finale.

Maandagavond is bekend wie de beste nummer twee van alle poules is geworden. Momenteel heeft vv MW een goede kans om dit te worden, echter is het doelsaldo na deze wedstrijd gereduceerd naar 0. Het is dus nog even afwachten of er komend weekend een halve finale gespeeld gaat worden door onze jongens.