Gelijkspel; daar is alles mee gezegd.

vv Maastricht West 2

Walram 2

Dani Poolen (scrimmage)

2e klasse B

2 oktober 2022 11:00

J. Berghof

Sportpark West
Negenputruwe 5
6218RA
MAASTRICHT

Zondag 2 oktober 2022

VV Maastricht West 2  - Walram 2      2-2

Na de overwinning van vorige week, was zaterdagavond hèt gesprek van de dag, tijdens de wedstrijd van ons eerste, of er nog genoeg plek zou zijn langs de lijn, in de kantine. Iedereen wilde de toppers zien voetballen.
De Jumbo werd al gebeld of er eventueel parkeerplaatsen konden worden gereserveerd.  Het bleek echter niet nodig:kantine_maastricht_west.jpg

Om 9.45u moesten de mannen acte de présence geven en zagen we onze tenues in volle glorie hangen aan de haakjes in de kleedkamer, met dank aan onze laatste man Dennis Walthouwer.
Vervolgens was het tijd voor het woord van uzze Louis van Gaal: Im.
Het tactisch concept werd goed doorgesproken en aan onderstaande afbeelding was duidelijk te zien waar Im de bal wilde hebben; in de zestien van de tegenstander, achter de linie en dan gewoon nog even binnen schieten.
technisch_bord.jpg

Met de volgende mannen zouden we de tegenstander het vuur aan de schenen leggen:opstelling_tegen_walram.jpg

Bij het zien van de mannen op de foto verbaasde mij hun jeugdige blikken. Op de training zagen ze, in mijn beleving, al volwassener uit. Waarschijnlijk toch nog teveel last van de klap van vorige week tegen het raam.
De eerste 10 minuten begonnen onrustig. Bij de tegenstander was er veel beweging, vooral op hun middenveld. Gevaarlijk werden ze echter niet, maar wij ook niet.
Er viel heel weinig te beleven aan beide doelen en dus zou de bekende brilstand een logisch gevolg zijn van de eerste helft.
Maar daar dachten onze mannen anders over. Eindelijk zagen we een goed gecombineerde aanval (daar waar we zo sterk in kunnen zijn). Na een aantal balcirculaties kwam de bal terecht bij Frank op het middenveld en hij stuurde op het luiste moment Lorenzo diep.
Deze bleef rustig en schoof de bal rustig en beheerst langs de keeper in de lange hoek; 1-0 en dat was meteen de ruststand.
En de goed gevulde bank zag dat het goed was.
20221002_110313.jpg

Na het een en ander besproken te hebben in de rust kwamen we goed uit de startblokken en dat resulteerde in twee kansen waarbij de 2-0 er wel in had mogen gaan. Maar je schiet een bal niet voor expres naast en dus moesten we op deze wijze doorgaan.
Eerst een voorzet van Dani waarbij Lorenzo de bal knap aannam en uit de draai net over schoot. Vervolgens een goed indraaiende vrije trap van Bryan die voor de voeten belandde van Lorenzo maar deze schoot de bal net voorlangs.
Aan de andere kant was het echter Walram dat uit de daarop volgende aanval een grote kans kreeg op de gelijkmaker.
Na wederom spelers van de tegenstander teveel ruimte te geven op het middenveld was het plots wel raak en stond er de 1-1 op het scorebord (dat het niet deed). Iets verstomd stonden we te kijken en twee minuten later keken we zelfs tegen een 1-2 achterstand aan. Ongelofelijk hoe we dit zo makkelijk weggaven. De wissels, die goed invielen zorgden voor wat meer vuur en we probeerden met meer opportunisme het doel te bereiken van de tegenstander. Dat lukt vlak voor tijd. Bij een scrimmage voor het doel kwam de bal terecht bij Dani. Die dacht niet lang na en schoot de bal keihard tegen de touwen; 2-2.
De tijd was te kort om er stiekem nog meer uit te halen en dus eindigde de wedstrijd in een gelijkspel.
Een goede tegenstander Walram die nog wel de nodige punten gaan halen, maar dat kunnen wij ook!
Goed trainen komende week, leren van de dingen die beter kunnen/moeten en dan volgende week op naar Scharn.

Noël Mullers