"Lelijke" wedstrijden winnen is ook lekker.

Leonidas - W 2 (zon)

... (intikker)
Assist: Jason Gijsen
... (lob)
Assist: James Leirer

20 november 2022 11:00

P.J.H.M. Mullenders

Sportpark West
Negenputruwe 5

Zondag 20 november 2022

VV Maastricht West 2   -   Leonidas 2       3-1

Het gaat goed met ons team en dat is ook gezien in binnen de club. Er wordt goed getraind, de mannen gaan goed met elkaar om, de wedstrijdverslagen vallen in goede aarde en dan zien we plots een leuk stukje tekst op de website over ons team. Ik ben er nog steeds niet achter wie dat leuke bericht geschreven had, dus bij deze; als iemand dat weet meld het dan even!
Voordat ik begin met het wedstrijdverslag van vandaag (waarvan ik me tijdens het typen nog altijd afvraag wat ik moet gaan verzinnen) eerst een belangrijke rectificatie ten aanzien van vorig wedstrijdverslag.
Het laatste doelpunt van Shen tegen Heer, kwam tot stand door een assist van Bryan. Nou lijkt dat niet zo spannend, ware het niet dat de pass perfect werd ingespeeld.
En dan nog een waar voorbeeld van de voetbalschoen van Dennis, die als symbool gezien kan worden voor de inzet van onze ploeg:
voetbalschoen_Dennis.jpg
Last but not least; Stefan, onze vlagger, alleskunner rondom het voetbal, weet dat onze verslaggever een hekel aan vlaggen heeft en vond het nodig om een weekendje naar Ierland (Dublin) te gaan. Ergens achter deze glazen bevindt zich onze Stefan.
temple_bar.jpg
Vaan heijoet: väöl plezeer Stefan en zjus wie diech waor iech vendaog foutloos mèt vlagge.

Dan de wedstrijd. Vooraf begon het al rommelig. Spelers die te laat kwamen, Pim die last kreeg van een blessure tijdens de warming-up waardoor we al drie wissels moesten doorvoeren. Dat begint dan niet heel lekker.
En toch begonnen we voortvarend. Na 9 minuten trapte Jason een prima corner en waar iedereen dacht dat Koen de bal gescoord had bleek het achteraf om een eigen doelpunt te gaan en dus al snel de 1-0.
Doordrukken zou je zeggen maar in plaats van beter te voetballen ging het niet zoals wij dat graag zouden zien. Leonidas stelde daar ook weinig tegenover op twee momenten na en dat had best een tegendoelpunt kunnen opleveren. Viel er dan van onze kant niks te beleven?
Nou op twee kansen na: een schot van Eric vanaf de zestien ging net naast  in de 28e minuut en Jason schoot in de 39e minuut tegen de paal. Verder was er eigenlijk niks te beleven en was het saai, niet goed.
Dan is de rust een fijn moment om het een en ander te veranderen en te bespreken. Er werden 3 wissels voorbereid en dan hoop je maar dat dat een verandering brengt.
Lorenzo bleek een plaag voor de verdediging en er kwamen ook kansen.
Ongelofelijk dat we niet allang afstand hadden genomen van Leonidas, want de kansen waren groot, heel groot. Het voetbal werd er absoluut niet beter op. Veel foute passes, verkeerde keuzes en dus gebeurt er wat er dan altijd gebeurt. De tegenstander wordt beter en ruikt zijn kansen en in de 72e minuut viel de terechte gelijkmaker 1-1.
Het is dan moeilijk de boel om te draaien zeker als het team niet lekker draait. Even waren we het kwijt en was Leonidas dichtbij de voorsprong maar als je bovenaan staat zit het vaak mee.
De mannen bleven wel hard werken en soms heb je van die wedstrijden waarbij dat dan ook moet. Ook dat is een kwaliteit en dat harde werken werd beloond. Na een corner van Bryan kopte Lorenzo de bal onhoudbaar binnen in de 87e minuut en dus weer de voorsprong 2-1. Natuurlijk gooide Leonidas alles op de aanval en daardoor ontstond er ruimte. Ruimte waar Lorenzo wel raad mee weet en na een pass met rechts (ongelofelijk maar waar) van James maakte Lorenzo er 3-1 van.
De goal van Shen werd helaas wegens buitenspel afgekeurd en konden we na het fluitsignaal er weer 3 punten bijschrijven.
Terecht? Niet geheel vandaag maar als je lelijke wedstrijden wint kom je een eind.
Chapeau voor de tegenstander die hard hebben gewerkt en dat ene verdiende puntje niet kregen. Ze hebben niet voor niets 4 wedstrijden bovenaan gestaan. Maar in het 2e moet je vaak spelers afstaan aan het 1e en dat kan natuurlijk van invloed zijn.
Lichtpuntje vandaag was Koen die eigenlijk als één van de weinigen een prima niveau haalde en daarom was Koen voor mij “Man of the match”.
Komende week lekker trainen, sfeer goed houden en verder vandaag? Start van het WK. We zullen zien wat het ons brengt.