Waarom maken we het onszelf zo moeilijk?

DBSV 2 (zon)

vv Maastricht West 2

Assist: Onbekend
Ralf Mullers (intikker)
... (scrimmage)
... (lob)
... (kopbal)

30 oktober 2022 12:00

Sportpark Intratuin Heugem
Gronsvelderweg 1
6229VN

Zondag 30 oktober 2022

DBSV 2  -  VV Maastricht West 2      3-4

Nadat ik, assistent-trainer en wedstrijdverslaggever, een fantastische week achter de rug had in Schotland, moest er vandaag weer worden aangetreden op één van de voetbalvelden in Mestreech.
By the way; los van het feit dat ik stiekem met een drone boven de stadions heb gehangen van zowel Celtic als Glasgow Rangers
stadion_celtic.pngstadion_glasgow_rangers.jpg

om te speuren naar eventuele talenten (die er niet waren, tenminste niet voor ons niveau) meen ik misschien wellicht het mysterie te hebben opgelost betreffende “het monster van Loch Ness”.  Ik weet niet of onderstaande foto genoeg bewijst?
monster_loch_ness.jpg
Dit terzijde maar verdomme; wat is Schotland met zijn Highlands een fantastisch mooi land. Whisky is een toevallige, fijne bijkomstigheid.
Met de volgende mannen zouden we de strijd aangaan tegen DBSV en dat is een aparte ploeg.
opstelling_30_oktober_2022.jpg

De stand doet vermoeden dat het geen goed team is, maar het team is puur afhankelijk van studenten die er wel of niet zijn. En u raadt het al: laat ze nou tegen ons vrij compleet zijn!!!

Echter uitgaan van eigen kracht is meestal het beste recept en zo begonnen we ook.
Na 2 minuten gaf Jason een prima pass over de vleugels aan Davensio. Die gaf vervolgens een afgemeten voorzet aan Lorenzo, die hem schitterend binnenkopte; 0-1.
DBSV was echter niet van slag en ze kregen twee grote kansen waarbij de eerste kans prima werd gekeerd door Roy.
Na een prima pass van Dennis schoot Lorenzo de bal tegen de keeper en in de rebound tikte Ralf, die er als de kippen bij was, de bal in de 10 e minuut tegen de touwen; 0-2. Niks aan de hand zou je zeggen maar dan gebeuren er wel wat rare dingen.
Er gaat van alles mis; niet met je man meelopen, ballen niet goed inspelen, naar achter lopen in plaats van vooruit blijven spelen, duels werden niet gewonnen en dan ga je het natuurlijk moeilijk krijgen.
In de 22e minuut werd de bal niet goed weggewerkt na een corner en scoorde DBSV de “anschlusstreffer”, 1-2. En de mannen van DBSV tikte er goed op los, al moet gezegd worden dat ze daar ook alle ruimte voor kregen. Onbegrijpelijk.
Na een foute terugspeelbal achterin in de 28e minuut werd DBSV de gelijkmaker echt cadeau gegeven en stond het ineens 2-2.
Ging dan alles fout? Nee, want ook wij kregen nog kansen. Een goed hard schot van Jason werd prima gepareerd door de keeper. In de 41e minuut werd een goede voorzet van Jason prima teruggelegd door Ralf, maar schoot Lorenzo net voor langs.
Een minuut later een prima steekbal van Ralf op Lorenzo, die de keeper voorbij ging, maar helaas te ver aan de buitenkant uit kwam. En dus gingen we rusten met een 2-2 stand en moest het een en ander toch even worden rechtgezet. Daarbij liepen de gemoederen ietwat op en moest er even rust gecreëerd worden.
Eén ding was duidelijk; de schouders eronder, hard werken kortom; uit een ander vaatje tappen!
En dat gebeurde in het begin ook. Er werden duels gewonnen, ballen werden goed ingespeeld en dan zijn er plots kansen. De grootste kwam op naam van Harun die in de 55e minuut alleen op de keeper afging, maar helaas tegen de voet van de keeper op schoot.
Dat maakte hij even later helemaal goed door Lorenzo op het juiste moment diep te sturen. Lorenzo speelde vervolgens twee verdediger en de keeper op geweldige wijze uit en tikte in de 60e minuut de 2-3 binnen. We bleven de wedstrijd controleren en nadat Lorenzo tegen de grond werd gebracht kon de scheids niks anders dan de bal op de stip te leggen. Lorenzo schoot de bal zelf prima in en zo stond er 20 minuten voor tijd de 2-4 op het niet aanwezige scorebord.
Ook nu dachten we weer; kat in het bakkie en dus liepen we weer achteruit en werd de bal door de spits in de 82e minuut ingekopt en was het 3-4.
Gelukkig bleef het daarbij en konden er weer 3 punten worden bijgeschreven.
Het een en ander moeten we de komende week even goed op de rails krijgen, de neuzen weer de goede richting op en dan staan we er weer met z’n allen volgende week zondag tegen Eijsden. Daar heb ik wel vertrouwen in!
Goed trainen mannen, veel plezier degenen die dinsdag naar Leverkusen gaan. Ik zie jullie weer a.s. vrijdag.