We vergeten ons te belonen na een geweldige gespeelde wedstrijd.

RKFC Lindenheuvel-Heidebloem Comb. 2 (zon)

... (lob)
Ralf Mullers (intikker)

16 april 2023 11:00

H.F.M. Klein

Sportpark Lindenheuvel
Rozenlaan 1
6163CP
GELEEN

Zondag 16 april 2023

RKFC Lindenheuvel/Heidebloem Combinatie 2 - VV Maastricht West 2    1-1

Een belangrijke wedstrijd vandaag. Bij verlies doe je eigenlijk niet meer mee in deze poule waarbij de top 5 binnen 3 punten van elkaar staat.
De mannen hadden prima getraind en alles was gereed voor een goede pot voetbal.
Onze trouwe fans waren er weer en ook de bank zat er goed gevuld bij.
bank_Lindenheuvel.jpg
Helaas was Raimon geblesseerd maar was Ralf wel weer terug na 1,5 maand niet voetballen.
Met het volgende team zouden we het gaan opnemen tegen Lindenheuvel:

team_tegen_Lindenheuvel.jpg

De scheids had gevraagd om gezamenlijk het veld op te lopen en laten we eerlijk zijn; dat ziet er toch altijd mooi uit.
opkomst_tegen_Lindenheuvel.jpgline-up_1_uit_tegen_Lindenheuvel.jpg
 Het eerste kwartier ging gelijk op, maar waren we onrustig aan de bal, hadden we te snel balverlies en wonnen we te weinig duels. Vrij uit het niets werd een bal van hen diep gespeeld en konden ze tussen de verdediging doorlopen. Hun spits rondde dat prima af met een lob over Roy heen; 1-0.
We stonden er een beetje bij en keken ernaar. Maar waar de kopjes de afgelopen weken dan te ver naar beneden gingen zagen we nu het tegenovergestelde. Een positieve vibe was te zien zowel in het veld als vanaf de bank. En we begonnen te voetballen en goed te voetballen. En dus kwamen er kansen.
In de 26e minuut zette Frank Lorenzo prima vrij voor de keeper. Lorenzo schoot de bal erlangs maar de bal werd voor de lijn weggehaald.  Twee minuten later een prima pass van Pim naar Lorenzo. Die maakte zich knap vrij en schoot de bal in de lange hoek. De keeper kon er echter net nog bij met de vingertoppen. Het was wachten op de gelijkmaker. Een verkeerde terugspeelbal zorgde dat Lorenzo ertussen zat, de keeper omspeelde, maar helaas te ver aan de buitenkant uit kwam zodat ook deze mogelijkheid niet werd verzilverd.
Wat de eerste seizoenshelft allemaal mee zat bij Lorenzo, zit nu wat tegen. Kop op Lorenzo, dat gaat weer terugkomen. Positief blijven en dan maak je er volgende week 2 tegen Haslou! Bij deze is dit dus vastgelegd!
In de 40e minuut tikte Ralf een corner van Harun met buitenkant linkerknie net over de lat.
Wordt het dan zo’n dag, dacht ik nog?
Niet veel later kwam dan toch de meer dan verdiende gelijkmaker. In de 44e minuut legde Frank de bal breed en tikte Ralf de 1-1 binnen.
Dat hadden we nodig en dan is het lekker dat het net voor de rust is. Alhoewel; de rust kwam eigenlijk net te vroeg want we zaten in een lekkere flow en de tegenstander wist niet meer waar ze het moesten zoeken.
In de rust de mannen op het hart gedrukt dat we genoten langs de kant.  Het harde werken, het goede voetbal. Alleen vergaten we ons te belonen.
Maar we hadden nog 45 minuten.
De tweede helft begon een beetje als de eerste helft. Een beetje slordig, onrustig, maar toch kregen we een grote kans. Lorenzo werd diep gestuurd over rechts. Hij trok naar binnen en passte de bal de zestien in. Daar kwam Ralf een teen tekort en achter hem James. Dat had voor hetzelfde geld de 1-2 kunnen zijn.
En we gingen door met waar we voor rust mee bezig waren; goed voetballen!
Maar de bal wilde er niet in. De terechte beloning bleef uit.
De 70e minuut had hem moeten zijn. Ralf speelde twee man uit en zette zichzelf vrij voor de keeper. Daar waar de bal in de korte hoek had gemoeten koos hij voor de lange hoek en dat had de keeper verwacht. Dat had hem moeten zijn! Maar we gingen door.
Dit was de beste helft van het seizoen en dus moest die 2e er komen. Lorenzo werd 20 meter voor het doel neergelegd en dus kwam er een vrije trap waarbij Bryan en Ralf zich hadden gemeld. Uiteindelijk schoot Ralf de bal om de muur heen maar haalde de keeper de bal uit de hoek. Helaas was er van ons niemand bij om de losgelaten bal alsnog binnen te schieten. Het had al 1-4 moeten staan. Lindenheuvel had niks in te brengen en snakte naar het eindsignaal.
In de 85e minuut ging Ralf langs zijn tegenstander, passte naar Shen, die hem vervolgens breed legde op Lorenzo. Zonder na te denken schoot Lorenzo de bal direct op doel maar zijn inzet belandde op de paal. De rebound had “gewoon” ingetikt kunnen worden, maar werd over geschoten. Het wilde maar niet lukken.
Het fluitsignaal klonk en dan sta je daar; bij Spaubeek uit hadden we 1-4 moeten winnen en vandaag wederom. Zeker op basis van voetballen. Dit leek weer op de ploeg van voor de winterstop. En wat kunnen de mannen dan goed voetballen. Alleen zit het qua kansen verzilveren niet mee.
En nu?
Nu hebben we het niet meer in eigen hand en ligt de bal bij SHH. Wij moeten in ieder geval alles winnen en dat geldt ook voor een paar andere ploegen.
In ieder geval moeten we veel vertrouwen putten uit deze wedstrijd voor de komende partijen.
Als we dit komende 4 wedstrijden kunnen neerleggen op de mat dan pakken we die punten en dan zien we wel waar dat eindigt.
We kunnen trots zijn op de mannen vandaag waarbij iedereen zijn stinkende best heeft gedaan en zich voor 200% heeft ingezet.
Als er dan toch wordt gevraagd om een Man of the match, dan komen er voor mij een paar spelers voorbij, maar kies ik uiteindelijk voor Frank, die verdedigend en opbouwend vandaag een puike wedstrijd heeft gespeeld.
Komende week lekker trainen mannen en dan volgende week met dezelfde instelling thuis tegen Haslou.